Udgivelser og oplæg
2023
1. marts 2023
Tekst om etik i faget kommunikation og it C til EMU - Danmarks læringsportal

22. februar 2023
Oplæg på halv pædagogisk dag om kunstig intelligens på Odense Tekniske Gymnasium
2022
20. november 2022
Oprettelse af blog om kunstig intelligens i undervisningen

27. september 2022
Oplægsholder på fagdidaktisk kursus i kommunikation og it // teoretisk pædagogikum
Udviklet forløb til STEM i Sundhed
Juni 2022
Formålet med projekt Sundt Af-STEMt var, at flere unge på sigt gennemfører STEM-uddannelser og ser sundhedsområdet som inspiration for et kommende arbejdsliv. Projektet havde ligeledes fokus på at øge andelen af piger med STEM-kompetencer.
https://stemisundhed.dk
2020
17. november 2020
Oplæg på fagdidaktisk kursus i kommunikation og it for nye pædagogikumskandidater.
1. maj 2020
Metodekataloget.dk
Webudvikling og tekstforfatter
Metodekataloget er et forsøg på at indsamle metoder, modeller og teorier som bruges i faget kommunikation og it.

2. april 2020
Vi fodrer techgiganter med børns data: Undervisere er for ukritiske over for de digitale løsninger
Debatindlæg til Politiken.dk
Mange undervisere kaster krav om datasikkerhed over bord, når de flytter undervisningen til digitale platforme.
For tiden arbejder alle undervisere hjemmefra med at skabe den bedst mulige undervisning online. Lige fra folkeskolen over gymnasieskolen og til de videregående uddannelser er der mange, der kæmper med at sætte sig ind i nye online-portaler og digitale tjenester, der som et andet quickfix skal redde undervisningen.
Men det danske uddannelsessystem er slet ikke gearet til den øvelse.
26. marts 2020
Underviser, er du klar til dit nye digitale job?
Debatindlæg til Gymnasieskolen.dk
Det at lave virtuel undervisning stiller store krav til den enkelte underviser, eftersom det oftest er en helt uvant pædagogik, didaktik og metodik, man skal sætte sig ind i.

2019
19. november 2019
Oplæg på fagdidaktisk kursus i Kommunikation og it for nye pædagogikumskandidater.
1. april 2019
Hvilken algoritme skal bestemme over dine elever?
Debatindlæg til Gymnasieskolen.dk
Den, der har data, har også indsigt og magt. I øjeblikket har private virksomheder som Google og Facebook overtaget denne magt, og nu ser vi det første opgør i datakrigen. Men tro mig, der er kun én taber, og det er individet, der sidder som en lus mellem to negle. Med skyklapper på er Staten allerede godt igang med at indføre Kinas “digitale leninisme”, hvor data bliver misbrugt til at regulere den menneskelige adfærd.

2018
6. april 2018
FIP 2018 - Kommunikation og IT - Oplæg om "Scenariedidaktik i kommunikation og IT – med praktiske eksempler"
Slides fra oplæg:
https://drive.google.com/file/d/1l72PzYc1OLQyxmy6PBG0Hi3trqEs_Hhr/view
2017
31. marts 2017
FIP 2017 - Kommunikation og IT - Oplæg om Datadreven markedsføring - digitaliseringens muligheder for at påvirke kommunikationsprocessen
Slides fra vores oplæg
https://drive.google.com/file/d/1j9kFpIhtLgN-gFiLpfON1xFRnSU3-ciS/view?usp=sharing
Se også: https://viden.otg.dk
Kommunikation, målgrupper og sociale medier i mediefag
Scheuer-Larsen, C., & Lauridsen, P. S. (2017). Kommunikation, målgrupper og sociale medier i mediefag. I M. W. Linnebjerg & M. Højer (Eds.), Det nye mediefag - Et inspirationsmateriale (Side 66–78).
Kandidatspeciale: Learning analytics som værktøj til formativ evaluering i gymnasieskolen
(Learning Analytics as a Tool for Formative Evaluation in Secondary Schools)
Lauridsen, P. S. (2017) Learning analytics som værktøj til formativ evaluering i gymnasieskolen, Syddansk Universitet